Text of the oaths Hitler oath







wehrmacht oath

reichswehr soldiers swear hitler oath in 1934, hands raised in traditional schwurhand gesture


die vereidigung der wehrmacht auf adolf hitler, 2.8.1934


ich schwöre bei gott diesen heiligen eid, daß ich dem führer des deutschen reiches und volkes adolf hitler, dem oberbefehlshaber der wehrmacht, unbedingten gehorsam leisten und als tapferer soldat bereit sein will, jederzeit für diesen eid mein leben einzusetzen.


the wehrmacht oath of loyalty adolf hitler, 2 august 1934


swear god sacred oath leader of german empire , people, adolf hitler, supreme commander of armed forces, shall render unconditional obedience , brave soldier shall @ times prepared give life oath.


civil servant oath

diensteid der öffentlichen beamten


ich schwöre: ich werde dem führer des deutschen reiches und volkes adolf hitler treu und gehorsam sein, die gesetze beachten, und meine amtspflichten gewissenhaft erfüllen, wahr mir gott helfe.


service oath public servants


swear: faithful , obedient leader of german empire , people, adolf hitler, observe law, , conscientiously fulfill official duties, me god.







Comments

Popular posts from this blog

History Arab separatism in Khuzestan

Cyberspace as an Internet metaphor Cyberspace

Discography Little Pattie